Privat är jag en tonårs- och "småbarns"förälder. Min stora dotter har fyllt 21, den lilla har fyllt 10 år. Att ha 11 år mellan barnen är både på gott och ont =). De har väl egentligen ingen "nytta" av varandra just nu, men kanske senare i livet.
Att börja om, bli mamma igen vid 36 var både skrämmande och otroligt härligt. Kraven på en själv är inte lika stora, fast jag hade inte så stora när jag fick min första vid 24 års ålder heller. Man har vid 36 års ålder lixom blivit stor, som jag säger.
Mina flickor är dansare och sångare. Det är alltid sång och dans här hemma. Äldsta dottern flyttade för snart 2 år sen..... Blev så tomt så. Hon dansar vidare. På kulturskolan och i revyn. Vinner SM om och om igen och mamman blir så stolt så =).
 
Sedan barnsben har jag pysslat och hantverkat. Det har alltid målats, drejats och pysslats. I tonåren blev det stickning, att sy egna examenskläder och virka. Sen övergick det till att samla tvålar (hantverk?) och göra strumpbyxeblommor och decopage på krukor. Sen blev det cernitlera och torkade växtarrangemang. Tillslut så är jag nu i pysselstadiet ståltråd, gjuta betongfigurer, göra smycken och skriva på canvastavlor och träbitar. Älskar att skapa!
 
Alltid har fotografering funnits med mig. Just nu äger jag 3 kameror (plus mobilen). Kryper ofta runt och fotar allt möjligt konstigt, men även bröllop. Att fotoshoppa bilder är kul, men inget jag alltid gör på mina foton. Kanske kommer jag lägga in lite foton här i min CV-blogg för att piffa upp den lite och visa några fina bilder tänkte jag.
 
När jag var 18 träffade jag min man. Ja, vi gifte oss inte då, utan det gjorde vi när jag fyllde 40, 2011. Jag hade 40-årskalas sa vi..... men vi var inte där -vi var ju försenade....- och istället kom en buss och körde alla till kyrkan. En underbar dag!
Vi bor i hus i Aggerud i Karlskoga, ett hus som vi föll pladask för, trots alla skavanker och renoveringsbehov som fanns. Nu är huset klart och vi kan njuta till fullo.
 
Jag har flera bloggar. Dessvärre inte många besökare, men de ger mig ett sätt att spara minnen och bilder på:
 
http://fotolia.blogg.se - Här är den kreativa sidan av mig
http://rijo.blogg.se - Här är sidan om mig och mitt liv
http://villdubliminarbetsgivare.blogg.se - Här är sidan där jag söker en arbetsgivare
http://madebyrijo.blogg.se - Här är mitt skapande samlat under nytt namn
 
Jag har genom tonåren dansat mycket. Älskar det! Tyvärr så dansar jag inte längre, mer än hemma med barnen och för mig själv. Är det en fest med dansgolv så står jag förstås där istället för i baren. =)
 
Jag älskar att skapa, fotografera, umgås med vänner, njuta av livet, frisk luft.
Jag avskyr lögner, spindlar, whiskey och energitjuvar.
 
Givetvis finns mer om mig att berätta, men fråga mig så berättar jag mer om Privata mig =)
 

Kommentera

Publiceras ej