Här finner du lite djupare information om vad mina tidigare tjänster jag haft inneburit.
 
 

Anställningar/Arbetslivserfarenhet

2019-                  Verksamhetsassistent - PRO

Som Verksamhetsassistent på PRO är jag den som sköter kontoret. Jag är sekreterare till styrelsen och arbetsutskottet, skriver protokoll och förbereder möten, tar mot besökare, är lotteriansvarig för 55 föreningar, planerar och ger ut månadsmail, fakturerar och gör inköp bland mycket annat.

2016-2019          Receptionist/Informatör - Region Örebro län

Sedan augusti 2016 arbetade jag i informationerna (receptioner) på USÖ (Universitetssjukhuset Region Örebro län). Här guidade jag patienter och besökare rätt, sålde produkter till förmån för forskning, skötte om konferansrum, fixade parkeringstillstånd, löste diverse problem, svarade på inkommande samtal med mera.

 2014-2016         Registration Authority - Region Örebro län

I denna roll på Region Örebro län (fd Örebro Läns Landsting) så var jag ansvarig utgivare av  eTjänstekort, (sk SITHS-kort, passerkort med e-legitimation) på Region Örebro län och alla kommuner i Örebro län. Det innebar bl a att kontrollera och säkerställa att alla följde de regler som finns, fotograferade alla som behöver eTjänstekort, gjorde intern revision varje år, utvecklade samt gav stöd åt korthandläggare och kortanvändare på olika sätt. 2015 gjordes ett kort- och certifikatbyte för några tusen användare som jag delvis koordinerade.

Som sammankallande och mötesordförande så skall t.ex. statistik kontinuerligt tas fram och presenteras i Förvaltningsgruppen där jag var Förvaltningsledare. Likaså kalla till möten, göra agenda, presentera och skriva protokoll.

 

2013-2014          Administratör/Receptionist - Outokumpu (ett vikariat)

På Outokumpu jobbade jag i över ett år i receptionen. Där skötte jag inköp, konterade fakturor, konferenser, poolbilarna, kontroll av kunders ekonomi i SAP mm. Jag var även delaktig vid Kungabesöket 2013 samt ett stort 2-dagars kundevent 2014 där jag bland annat var schemaläggare för över 50 personer. Här var det "frihet under ansvar" som gällde, vilket skapar mycket kreativitet och energi hos mig vad gäller rutiner och annat som behövde rättas till. Att få sköta om inköp och vara en inredare tyckte jag väldigt mycket om.

Jag jobbade även ett tag med att uppdatera intyg till plåtar, ett otroligt noggrannt arbete som jag trivdes med.

 

2009-2013          Administratör - Öhrlings Pricewaterhouse Coopers AB

Här var jag administratör för ungefär 20 personer och kontorschefens högra hand. Jag var behjälplig med posthantering, kundmottagande, bokning av resor, konferensbokningar (interna och externa), marknadsundersökningar, underhåll av kunddatabasen, arkivering mm. Jag koordinerade dessutom två kontorsflyttar och två stycken arkivflyttar.

 

2005-2009         Office Administrator/Receptionist -  Transcom AB

I receptionen på TCMS och Transcom i Karlskoga var jag OA, Office Administrator. Alla vanliga receptionsuppgifter  förekom såklart; dagskassa, växel, inköp, fotografering av nyanställda (passerkort), okända möten, kollegor och gäster som behövde hjälp mm.

 

2000-2005          Administrativ Coordinator - CIS AB/TCMS

Här var jag en spindel som höll koll på mycket. Förutom att jobba med VD:n vid tex kundevent så skötte jag en del inköp, hade kontakt med många leverantörer både städbolag som byggföretag. Jag jobbade med IBK (brand och säkerhet) och utbildade även i det. Jag var skyddsombud och hade även hand om lagret och posthanteringen. Några månader efter jag börjat så gjorde jag en besparing på över 35.000 kronor i posthanteringen.

 

1993-2000          Kundtjänst & Gruppledare - Transcom AB

I flera år svarade jag på inkommande telefoni här, jag arbetade mot återförsäljaren i hela Sverige. Sedan blev det storkunder att ta hand om och slutligen så var jag gruppchef för två olika grupper i några år. En av dem var den Interna Servicen. Allehanda gruppchefsjobb förekom, såsom utveckningssamtal, schemaläggning och övrig planering. Detta har lärt mig mycket idag om hur man får det man vill ha på en arbetsplats, genom att noga tänka ut hur man presenterar saker och ting.

 

Kommentera

Publiceras ej